Varför och för vem gäller policyn?

Hos Growing Force AB (organisationsnummer: 559473-0318), fortsättningsvis benämnd "Growing Force", är din personliga integritet viktig för oss. Vi strävar efter att behandla dina personuppgifter på ett ansvarsfullt och transparent sätt.

Definitioner

Behandling av personuppgifter – Alla åtgärder som utförs med personuppgifter, exempelvis lagring, bearbetning, delning eller borttagning.

Personuppgifter – All information som kan kopplas till en identifierbar fysisk person.

Personuppgiftsansvarig – Företaget eller organisationen som bestämmer hur och varför personuppgifter behandlas.

Personuppgiftsbiträde – Företag eller organisation som hanterar personuppgifter för en personuppgiftsansvarigs räkning.

Registrerad – Den person vars uppgifter behandlas.

Gällande lagstiftning – Dataskyddsförordningen (GDPR) samt andra relevanta lagar och riktlinjer från nationella och europeiska tillsynsmyndigheter.

Vår roll som personuppgiftsansvarig

Denna policy omfattar all behandling av personuppgifter där Growing Force är personuppgiftsansvarig, vilket innebär att vi bestämmer varför och hur personuppgifter hanteras. Policyn täcker däremot inte fall där vi behandlar personuppgifter på uppdrag av andra, vilket innebär att vi agerar som personuppgiftsbiträde.

Vilka personuppgifter behandlar vi och varför?

Vi samlar in och behandlar personuppgifter för att tillhandahålla, förbättra och utveckla våra tjänster, samt för att kunna kommunicera med dig på ett effektivt sätt.

Exempel på uppgifter vi behandlar och syften:

Kontaktuppgifter (namn, e-post, telefonnummer) – Används för identifiering och kommunikation.

Användardata (hur du använder våra tjänster) – Hjälper oss att förbättra din upplevelse.

IP-adresser – Används för analys och optimering av vår webbplats.

Konsumtionsmönster – Gör det möjligt för oss att skräddarsy erbjudanden och marknadsföring.

Vi hanterar även cookies och spårningstekniker för att analysera hur vår webbplats används. Mer information om detta finns i vår Cookiepolicy.

Hur länge sparas dina uppgifter?

Lagringstiden beror på syftet med behandlingen:

Användare av våra tjänster: Uppgifter lagras så länge tjänsten används och därefter enligt rättsliga skyldigheter.

Anställda hos potentiella kunder: Uppgifter sparas så länge det krävs för att avgöra om ett avtal ska ingås.

Anställda hos befintliga kunder: Uppgifter lagras under den tid som krävs för att tillhandahålla tjänsten samt för att uppfylla juridiska krav.

Hur samlar vi in personuppgifter?

Vi samlar in personuppgifter genom:

Direktkontakt, exempelvis när du fyller i ett formulär på vår webbplats eller kontaktar oss via e-post.

Teknisk spårning på webbplatsen (exempelvis genom cookies).

Information från tredje parter som vi samarbetar med.

Rättslig grund för behandling av personuppgifter

För att behandla dina personuppgifter måste vi ha en laglig grund. Dessa inkluderar:

Samtycke – När du godkänner att vi hanterar dina uppgifter, exempelvis för nyhetsbrev.

Avtal – När behandlingen är nödvändig för att fullfölja ett avtal mellan oss.

Berättigat intresse – När vi har ett legitimt behov av att behandla uppgifter, exempelvis vid marknadsföring.

Rättslig förpliktelse – När vi enligt lag måste hantera vissa uppgifter, exempelvis för bokföring.

Om du vill veta mer om vilken rättslig grund vi använder för just dina uppgifter, har du rätt att begära ett registerutdrag (se nedan).

Dina rättigheter

Du har rätt att:

Få information om vilka personuppgifter vi har om dig.

Begära rättelse om vi har felaktiga uppgifter.

Få dina uppgifter raderade om de inte längre behövs.

Invända mot hur vi behandlar dina uppgifter, exempelvis vid direktmarknadsföring.

Begränsa behandlingen om du anser att vi hanterar uppgifter felaktigt.

Begära dataportabilitet, vilket innebär att du kan få ut dina uppgifter i ett format som kan överföras till en annan tjänsteleverantör.

Återkalla samtycke, om behandlingen grundas på ditt godkännande.

Vill du använda någon av dessa rättigheter? Kontakta oss på info@vaxavaxter.se.

Överföring av personuppgifter

Vi samarbetar med tredjepartsleverantörer, så kallade personuppgiftsbiträden, som hjälper oss att hantera och lagra personuppgifter. Vi delar endast uppgifter när det är nödvändigt och säkerställer att dessa aktörer uppfyller lagkrav genom personuppgiftsbiträdesavtal.

Exempel på tredje parter vi samarbetar med:

Marknadsföringspartners (t.ex. reklambyråer).

IT-leverantörer (t.ex. affärssystem och kundhantering).

Analystjänster (för statistik och kundanalyser).

Vi lagrar och hanterar alla personuppgifter inom EU/EES.

Säkerhet och skydd av personuppgifter

Vi har både tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att skydda dina personuppgifter mot obehörig åtkomst, förlust eller missbruk.

Exempel på våra säkerhetsåtgärder:

Organisatoriska: Interna rutiner, lösenordshantering, informationssäkerhetspolicy.

Tekniska: Kryptering, brandväggar, VPN, säkerhetskopiering, åtkomstkontroller.

Om du upplever att vi hanterar dina uppgifter felaktigt kan du anmäla detta till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) via www.imy.se.

Ändringar i integritetspolicyn

Vi kan uppdatera denna policy vid behov. Om ändringar påverkar dina rättigheter, informerar vi dig i förväg så att du kan ta ställning.

Kontakt

Har du frågor om hur vi hanterar dina personuppgifter? Kontakta oss på:

info@vaxavaxter.se